dinsdag 29 januari 2013

Luisteravond 62 ~ januari 2013

Op deze natte winderige winteravond leek het me gepast te beginnen met een donker plaatje met name Stalker van Robert Rich & Brian Lustmord
Twee luisteravonden geleden was die al ter sprake gekomen, nu dus met klank bij.

Warmere oorden opzoeken deed ik met de Spanjaard Luis Paniagua en zijn Árbol De Cenizas, muziek gecomponeerd voor een choreografie uit 1994, een heel gevarieerde cd die we zo goed als volledig beluisterden.
Uitgebracht bij NO-CD, bij nader onderzoek is het label me bekender dan aanvankelijk gedacht.

Isidore Genois bracht seventies soul mee van Shuggie Otis, die zong voor ons Aht Uh Mi Hed.
Het volledige album kan je hier beluisteren, zeker eens doen:

Voor mij bracht Isidore de Soul Clap remix mee van Laid Back's Bakerman, prima tijdloze popmuziek.

Space Dust/Sherlock van Deodato is een heerlijk catchy disco deuntje met een basgitaarrifje die ons wel heel erg deed denken aan een nummer van Steve Hillage.

Ik haalde dan maar enkele Hillage cd's boven, we luisterden naar fragmenten uit Open, Green, For To Next And Not Or, Motivation Radio en Live Herald.
We herkenden de betreffende rif niet maar geen erg, alle redenen zijn goed om Steve Hillage uit de kast te halen.
Verder onderzoek is echter aangewezen, als het mysterie alsnog wordt opgelost dan lees je hier.

King Of Camp Isidore Genois zijn meest recente dubbelaar Wintergrooves mocht zeker niet ontbreken, ik draaide uit elke cd een paar tracks.
Van dergelijke gekkigheid kan ik maar niet genoeg krijgen, bovendien is deze Isodore Genois presents Wintergrooves om meer dan één reden een collector's item.
Bij deze drinks & dinner music horen hapjes moet Bakerwoman gedacht hebben en er kwam een plateau warme versnaperingen op tafel.

Sub Bass Lover BunZer0 bracht onlangs op het Mindstep label de Darabuka EP uit, ik liet enkele nummers horen van de Brusselse dubstep DJ waaronder de samenwerking met ARtroniks.
http://bunzer0.blogspot.be/
http://mindstepshop.bigcartel.com/product/bunzer0-darabuka_ep
https://soundcloud.com/bunzer0

Joost en Pieter maken onder de alias Intergalactic Eyebrows muziek die in september zal gebruikt worden voor een tentoonstelling in Gent
We hoorden een track in avant-première.

Ook in avant-première luisterden we naar Elmo, dat is een 10 inch van Sjoko (nog een alias van Joost) die in april gereleased wordt.
Elmo is een heel verrassende plaat geworden die zal uitgebracht worden op roze vinyl.

I.Genois had ook nog de nieuwste Pantha Du Prince mee, samen met The Bell Laboratory maakte de jonge Duitser Elements Of Light, een bijzonder geslaagde symbiose tussen elektronica en beiaard, wat mij betreft, de plaat van de avond!
De quote van de avond kwam echter van The Gatekeeper "van sjoko naar prince", whoehahaha!

Tijd voor de klassieker.
Ik koos voor een plaat uit 1983, Memorymetropolis van Clara Mondshine, een door Klaus Schulze gemasterde plaat  verschenen bij het destijds toonaangevende I.C. label.



Knappe plaat en volgens Isidore Genois niet eens zijn beste.

Nog een aanrader van Isidore:
Coldcut meets The Orb

Dit was het dan, tot 18 maart voor een volgende luisteravond.


Antelias Musical Terveisiä

Bakerman


Geen opmerkingen:

Een reactie posten